Thursday, February 24, 2011

Saya budak baru belajar part 2(photografi thing + picture of sunset)

Assalamualaikum semua :)

ello peep's...well i really love to spend my time to shoot picture of sunset.Hehe,saya suka sangat dengan sunset..To me, sunset sangat indah,nak2 kalau dapat shoot picture sunset dekat pantai,very panorama :D
Lately nie,saya agak malas sangat nak shoot any picture..Keep thinking about the interview,dont know why!!
Apa2 pun saya mahu buat yang terbaik masa interview itu ..HOPEFully ler (tiba2 cakap pasal interview)

Well guys,hari ini macam semangat sangat nak snap picture sunset..Caiyok2..Semoga saya berjaya hari ini!!hopefully my eye tak akn pedih,sebabnya kalau shoot pix sunset,sumpah giler mata akan pedih and the feelling dizzy :D ...Tapi saya lakukan ini demi minat ;D

Semalam angah keep ask me!!!actually dia pun naik heran sebabnya lately nie aten begitu berminat dengan photografi....so he ask me...Lebih kurang macam ini  "aten,kenapa kamu betul2 minat dengan photografi sangat2"sebelum ini kamu macam tak berminat pun???(anyway,angah freelancer photographer,and he took amazing picture) so,i answer his question back... "aten memang minat giler dengan photografi thing" tapi dulukan busy dengan study dan secara jujurnya,aten nak memahirkan diri dalam bidang ini dan aten memang minat giler dengan picture nature.". :D itu lah antara jawapan yang aten berikan pada angah semalam..++ saya sempat merayu dekat dia untuk pinjam kamera canon Dslr,but he tell  me to take it slowly..Dia cakap 4 the beginner,guna kamera biasa2 dulu and then bila dah pro baru bole guna kamera canon Dslr  dia..

Alhamdulilah,dapat juga pinjam,tapi tak tahu bila???So ,sekarang i must step up my mind to take amazing picture dan memahirkan diri dalam adobe photoshop(saya tak mampu nak masuk kelas photografi,sebabnya kelas tue memang mahal sangat2)Jadi,semuanya kena belajar sendiri and then mesti tahu dengan sendirinya..Must know about the lighting,"angel"..bla..bla  and All stuff  photografi thing ;),  i want be a good staff nurse also professional photographer ( Insya Allah) also  i can ask my big brother rite?? 4 help..Hehe,tapi dia nie yang jenis suka belajar sendiri(sebab dia pun dulu belajar stuff photografi dgn sendiri+rujuk buku)so,adik  dia pun kena didik macam itu jugak (all by youself dear)

so,forget about photografi thing!!! tadi,saya ada godek2  dekat laptop  ..And find 2 picture sunset yang saya shoot.. I hope you guys suka (Kalau x suka pun,duduk diam2 okey :D)no ler,saya main2 sahaja =) Ini lah hasilnya,dari budak baru belajar...tak edit lagi( sorry)





No comments:

Post a Comment