Monday, February 28, 2011

Alahai kucing :)



Assalamualaikum semua =)

Korang tak rasa ke blog aku macam skema  je kan???Aku typing pun macam skema je..Haha,nak buat macam mana,aku ini memang jenis skema :)

Well guys,plz ingore my mukadimah  yang agak merepek :) Aku nak cerita ini,semalam aku  telah membuli kucing aku secara rasminya..Haha,ambik kau kucing.Rasaian'(loghat orang indon)nak buat macam mana,badan korang semua dah bau tengik :)Kesian aku tengok semalam merayu~rayu untuk x dimandikan..Meow2 dalam bilik air and sayu~sayu je suaru korang minta dikasihkan =) feel great to buli my kucing =)

Guys,back years ago,aku ada 10 ekor kucing and then sekarang ini dah tinggal 8 ekor sahaja.yang dua ekor dah jadi arwah :( Kucing2 aku jenis type persian + campur2,kiranya macam burminess+ siamianess=briyanis(lebih kurang macam tue ler)So,nak jaga kucing persian ini bukan senang,diorang bajet high class and diva,so tue yang kena extra special  pelihara kucing2 type macam ini++banyak jugak duit parents dan aku melabur for this cat :) kucing persian ini bukannya macam kucing kampung,senang jaga + tak memilih makanan,letak je mana2 pandai lah cari jalan umah and then diorang kena bawa klinik haiwan untuk medical check up...Eceeeeeeeeeecec,jangan ingat manusia pun ada medical check up,kucing pun ada jugak tau :P

 Enough about that!Okey,kucing aku namanya bobo,angel,gegurl,fifi,bell~bell,tiny,chombi dan tiger.AKu dah bela diaorang since 2005.Sekarang ini,diaorang dah dewasa++obess giler2.Diorang nak makan sahaja,ajak main tersangat ler malas.Bela kucing memang best,hilangkan stress,cambahkan kasih sayang sesama makhluk and then part yang paling best sekali,time kita macam sedih,muram+tak happy.kUCING2 MACAM paham je and then try pujuk kita supaya tak bermuram(believe me,memang diorang paham) I love my cat's so much :) try to bermanja~manja and then bergesel~gesel supaya minta dibelai :)

Tak dilupakan jugak pada arwah kucing aku,Momo and Moni(i luv u both)kucing ini pun type persian jugak and then aku sedih gila2 time diorang mati sebab kucing ini agak sepecial sikit, pemberian someone special aku bela diorang pun masa aku tingkatan 3..Moni mati sebab Acute renal failure (ingatkan manusia je ada penyakit ini,cat tpun ada )and momo mati sebab sakit tua...Aku sedih ler pulak masa  nie,aku nak post picture of my cat ..Tak pasal2 kalau aku type lebih,sebak pula :(p/s:picture fifi takde.Nanti aku akan update kan picture mak2 diorang and picture diorang yang dewasa :)

~ INI picture ketika kecil2..Time diorang kitten :) ~

ini tiger :)

Ini tiny :)

Ini chombi

chombi again

Ini bell~bell :)

bobo,tiny,chombi and angel (mak diorang)

bobo and tiny :)

ini bobo (dicelah~celah buku )

Bell~bell bucuk :)

bell~bell dengan tiny :)

bobo tengah main :)

i'm so cute  :)
meoW2..bajet chumel lah tue bobo :)
tiny again :)

1 comment: