Wednesday, March 9, 2011

Upset :(

Assalamualaikum.......

tEeeet...teeeeTeee guys,aku nak cerita sikit :( on7/3/2011,aku memang semangat gila2 nak menghadiri interview.Interview for singapore.Punya lah,aku ini semangat gila bagai.Yelah berkobar~kobar nak menghadiri interview..Well,ia nya umpama hidup dan mati ku.Aku memang teringin nak  kerja kat oversea!konon~konon nak mencurahkan bakti and get some experince dekat negara luar..Tapi macam HAMPEH!!

Korang tahu tak,betapa semangatnya aku nak hadiri interview ini...And then,semangat ku diteruskan lagi dengan mengisi borang  permission kerja dekat singapore..But!!!! ayat ini yang keluar" minta maaf,kalau kamu mahu kerja dekat singapore,tudung tak boleh pakai."..And i like...WHAT !!Apa kena ~mengena tudung dengan kerja..Haiyak,tiba~tiba aku jadi macam upset sahaja..Aku terpikir"Oh man,Kalau aku dapat kerja dekat sana,gila ke apa nak buka tudung" sah2 lah tak berkat  gaji even gaji disana berkepuk~kepuk.Well,aku baru sahaja tiga tahun pakai hijab.So, memang aku dah nekad tak nak free hair lagi :(

Guys,aku bukan apa!!Aku cuma sedih sebab selama ini aku berhempas pulas study bagai nak gila and pertahankan CGPA aku selama 6 semester  kekal dalam 3 above..But hidup ini kena think positive kan.Maybe bukan rezeki ku disitu and i keep my mind shut and said to myself  forget about working in singapore atin..Soon or later,Insya ALLAH ada rezeki kau di luar negara.

Tapi,hati aku terpujuk lah sikit,aku pergi interview lain..Hehe,sambil menyelam minum air :) time best2 interview walaupun aku admit yang aku gelabah sikit,tiba2 orang yang tengah interview aku cakap.."Since you have a good result,you just need 2 years experince in hospital and then when you finish almost 2 years,came back to me and i put your name to work in Saudi Arabia cause i have link with Saudi arabia " Masa tue,tak tahu nak cakap apa.Alhamdulilah (minta2 Ada rezeki ku disana) Thank u ALLAH.Guys,just pray for me ya' mintak2 my dream come true :) cause i want be a dedicate staff nurse :)

Saudi arabia.Hopefully someday i work in this country :)

No comments:

Post a Comment