Wednesday, April 20, 2011

Kelebihan Zikir Kepada ALLAH S.W.T :)

Assalamualaikum & Salam Ukwah :")


                                                                            
Alhamdulilah & Mekaceh kepada readers yang sudi baca or blolwalking & berfollowing  ke blog fatin :) Mekaceh ye :) May ALLAH bless you ALL :)

Hari ini ,atin nak share sikit tentang kelebihan berzikir.Actually,masa atin kemas2 bilik terjumpa satu artikel
~ tentang kelebihan berzikir Kepada Allah~ & Nak  bershare~ share :) Sharing is caring kan2:) +Tambah pahala :) =>Insya ALLAH :) Setiap zikir yang kita baca mempunyai kelebihan dan keistimewaan masing2 :) oh yeah,lupa nk share2~> atin search dekat internet tentang kebaikan zikir antaranya :-

Mengecilkan ruang ~ruang kosong dalam badan,semakin kecil ruang kosong dalam badan maka semakin
kurang sakit dan Jin sukar ceroboh~ Pendinding tegar :)


Dari sudut sains ~ Memberi impak yang maksima terhadap otak :) Apabila kita berzikir,ia nya mampu mengaktifkan otak dan saraf.Ia dapat memberi kecergasan,kesegaran dan mampu tingkatkan kemampuan otak manusia dan membantu otak kita agar lebih fokus dan aktif ~~~~ wah2 :) Masya Allah,hebat kn :")

Kelebihan zikir "Laailaha illallah" ~ Zikir cemerlang dan dalam hadis mengatakkan kebaikan tertinggi.
Menurut pandangan hadis~ Rasullullah S.A.W bersabda bahawa pada hari kiamat orang yang paling      beruntung  mendapat syafaatku ialah orang yang banyak membaca kalimah "Laailaha illallah" dgn hati dan jiwanya yang tenang :) ~ Meh2,kita amalkn :)  untung2 dapat syafat :)

Untung sungguh kan kita menjadi umat Nabi Muhammad  S.A.W , contohnya lah kn :Katakan kita dah pasang  niat nak tunaikan sembahyang tahjud,tup..tap..tup ..tap,kita lupa tapi still dapat pahala solat tahjud :)
Lagi satu,Kita dibekalkan Kitab AL~Quran Al~karim ,kita baca dapat pahala & kita dengar pun dapat pahala :) kita buat kebaikan dapat pahala & pasang niat nak buat baik pon  dah dapat pahala ~~~Begitu senang kn.Meh2,kita amalkan :) ====> ini pon aku dpt tahu masa aku gie dengar ceramah  kat surau ~~so,mahu share2 . P/S: Aku ingat yang ini sahaja :) lalala~

Berbalik pada topik ~antara kelebihan zikir Kepada  ALLAH s.w.t

"Dan sebutlah nama Tuhanmu pada waktu pagi & petang,dan sebahagian dan malam,maka sujudlah kepadaNya dan bertasibhlah kepadanya pada bahagian Yang panjang di malam hari" (Surah &6: AL Insan.Ayat 25& 26)


"Dan sebutlah hati nama tuhanmu dalam hatimu dengan merendahkan diri dan takut,dan dengan tidak meninggikan suara ,diwaktu pagi dan petang,dan janganlah kamu termasuk dari kalangan orang yang lalai"  (Surah 7: Al A'raf,ayat205)


Sesungguhnya Aku lah ALLAH,tidak ada tuhan selainku,maka sembahlah Aku dan dirikan solat untuk mengingatkan Aku " ( Surah 20- Ta Ha Ayat 14 )

                                                                            


Harap korang berpuas hati dengan penjelasan artikel yang aku baca ,pastu aku taip balik & olah .Aku harap dapat kongsi serba sedikit ilmu Agama (aku x pandai sangat dalam bab2 Agama tapi harap dapat berkongsi) =======> Sharing is caring kan2 *Tepuk* Aku pon bukan insan yang sempurna pon.Sumtime, ada kalanya aku terbabas ,lupa,poyo2 alam & ilmu agama pun kurang di dada :")

Pung.. pang..pung.. Pang je kan aku nie .Daripada korang layang aku yang poyo ni :") Meh,aku nak share zikir yang aku selalu lah jugak baca .

P/S: Aku bukan insan sempurna ,sekadar berkongsi :) ~ Laaalaaalaaa~




                                                                            
      


                                                                              
                                                                        


                                               ~ Meh,layan Lagu OPick :Astagfirullah~

                                                                                  

MEKACEH,READ THIS POST :)

MAY ALLAH BLESS YOU  :)

SALAM AND PEACE :)

No comments:

Post a Comment