Friday, June 10, 2011

Broga Hill & Gunung Tok Wan =)

Assalamualaikum & Hi :)


Hello guys yang ohsem always.I hope you guys have a great weekend .May Allah bless you guys always,insya Allah  & salam dan selawat ke atas junjungan Nabi Muhammad S.A.W. Hari itu atin cakap ada nak post entry ke Broga Hill ,tapi sampai kesudahan habuk pon takde.Tapi hari ini baru mengonjeng nak post entry Broga Hill & Gunung Tok wan.Actually ada masalah teknikal .Wakakaka ,masalah teknikal??padahal dah terperap lama kat dalam dashboard  =)

Apa yang boleh Atin cakap memang Bukit Broga tersangatlah Awesome.Best bila mendaki sampai 4 puncak dan yang paling best sangat bila dapat tawan Bukit Broga bersama dengan Budak budak hiking yang bacin -bacin ini .Korang memang terbaeeek sangat ~sangat .Aku suka . Kali ini group kitaorang meriah sikit kalau nak bandingkan ke Gunung Angsi ,semuanya 8 orang dan  diorang memang best buddy hiking ever =) except ekin je takde maka kurang meriah sikit .

Seperti biasa sebelum mendaki,mesti ada meeting pra mendaki. Kami decide pukul 4.30 am gerak nak ke Bukit Broga .Plan kitaorang nak tengok sunsrise dan aku paling tereksited nak tengOk sunsrise.
                        
     Meh usha usha picture kat bawah ini =)

Mempersembahkan (Drum Roll Please )

Singboard ke bukit broga =)
cilok daripada google image =)
Mekaceh =)

Sunrise =)
Subha' Allah,chumelkan sunrise ini =)
dapat tengok jugak =)
kredit dekat safwan yang snap picture chantek ini =)
Aku suka ;)

Dah sampai..Bapak banyak orang nak hiking bukit broga ini =)
Kitaorang ingat kalau gerak awal2,boleh mendaki cepat2
sekali berduyun ~duyun kereta :)
Tapi sYok :) sebab Bukit Broga berkabus di awal2 pagi =)


Bajet nak tangkap picture sunrise =)
tapi hampeh.

Berduyun~duyun manusia nak mendaki =)

Sebelum mendaki,tangkap picture dulu :)
Ini aktiviti wajib sebelum mendaki :)
Aku suka =)





Welcome welcome
Aku snap picture ini selepas abis mendaki
sebelum mendaki aku tak nampak pon signboard ini :)
Tapi memang terbaeeek lah bukit broga ini =)

Ini lah tempat kitaorang nak tuju =)
Broga Hill ;)
 Broga Hill memang dah lama fofular,landskap dia chantek kalau nak snap picture .Memang menawan =) Bukit Broga lagi femes amous bila Angkasawan Negara(   Dr Sheikh Muszaphar Shukor)buat Photoshoot kat sana sempena wedding dia =) nak nak dekat buaian tue =) memang chantek lah Bukit broga ini,aku tak tipu =)

Hiking Buddy yang Ohsem =)

Mr Presiden
Muizuddin yang kacak bergaya =)
Terbaek & ohsem picture ini
Kredit tue safwan yang snap picture ini =)

Tomey tomey Alina =)
Aku suka =)

Sweet couple =)
Muiz & Adik naz yang tersangat lah chumel amos :)
Aku suka tengok diaorang berdua ini :)


From the left:Azimah chumel,Naz cute,muiz yang kacak bergaya
dan aku yang bajet macam Ninja =)
Wakakaka =)

Gegurl zone :)
From the left : Azimah,Grandma donald duck :Aku,Adik naz yang chumel amos :)


Kitaorang yang chumel amos =)

"Hanya gegurl sahaja" :)
Bak kata adik naz yang chumel amos =)
kredit tue safwan yang snap picture ini =)
yang best picture ini ada effect tue :P

Aku suka =)
Aku dengan Azimah yang tomey tomey oreo :)

Idzwan yang chumel chumel
Idzwan memang semangat bila dah sampai ke puncak ini ;)


Azimah yang awesOme =)

Mr photographer a.k.a  Safwan :)
Toceh Toceh sebab banyak snap picture kitaorang
kau memang ohsem :)

Encem Boy ;)
Adik Idzwan :)
Idzat namanya =)


Wakakaka
Aku suka picture ini ;)
Bajet ala ala ninja =)
                              

Idzwan yang  kepenataan;)

*Wink wink*
Aku tersangat suka dengan picture ini :)
Aku dengan Azimah :)
seolah~olah macam lost lah pulak
memikirkan jalan pulang =)
Wakakaka =)
Kredit to safwan yang snap picture ini.

Mr presiden,Muiz =)
Terbaeeek :)
pose bertapa ini aku sangat suka :)
kredit again to safwan :)

Korang memang ohsem lah.Memang enjoy hiking dengan korang semua =) Mekaceh sangat ~sangat kepada semua yang tak abis abis memberi support sepanjang pendakian.Eceeeee :) Semangat Team work korang memang Tip Top=)  


Edisi kipas susah mati :)
Laluan bertali :)
Aku tak berapa suka :)
Tengok ini pun aku nak termuntah.
Aku paling tak gemar laluan bertali~tali nie :P

Bajet ramai orangnak lalu laluan bertali ini
ambik masa 15 minit lah juga nak tunggu!

Aku tak nak lalu dekat laluan nie
tapi mr Presiden beriya~iya suruh lalu laluan nie
padahal nie nak dekat sampai puncak ke 4
so,aku Naik jugak akhirnya
Walaupun aku tak berapa gemar dengan laluan yang ada tali~tali :P
Finally sampai jugak :)


Pasangan yang famous amos di Mesia =)
Aku dengan Azimah beriya ~iya nak cari buaian ini
ala ala nak posing kat buaian tapi sampai kesudahanya tak jumpa pon
Hampeh! ~cilok picture dari Google image :)

Last~last adik naz yang amos nie jumpa buaian ini :)

Kami sudah sampai =)
Oh yeah,Alhamdulilah dapat juga tawan Broga Hill :)

Idzwan yang tersenyum bangga =)

Group yang femes aMous =)


Bendera Mesia yang tersergam Indah =)
Mesia tanah Air Ku =)
Aku cinta sama kamu..Eceeeeee =)

Broga Hill yang femes Amous
=)
Pemandangan Bandar Semenyih :)



Broga Hill on the top view :)
Kalau tak silap aku ,nie aku sempat snap masa aku dekat puncak ke 3
Chumel kan Bukit Broga ini =)

Broga Hill =) chumel chumel femes amous =)
top view from Puncak 4 ;)
Banyak orang :)



Broga Hill
~kredit to Google image~

Broga Hill yang femes amous =)
Berduyun~duyun manusia nak naik kesana =)
kredit to Google image ;)


Broga hill~Google image ;)


Chantek ~Google Image ^,^

Beautiful landscap of Broga Hill
~Google Image :)~
Kalau korang nak pergi hiking ke Bukit Broga ini,aku cadangankan pergi lah waktu weekdays.Masa tue tak sesak kalau nak bandingkan waktu weekend yang sesak macam ikan sardin :) Tapi best juga hiking waktu orang ramai ini .Meriah sikit :) Macam macam gelagat yang boleh korang tengok :P Tapi landskap memang chantek lah kalau nak snap shoot & terbaik :)


UP~UP TO GUNUNG TOK WAN
=)
Lagi 2 KM untuk sampai ke Gunung Tok Wan
sebelum tue tangkap picture dulu :)
Aktiviti wajib :)
Kredit to Safwan yan snap picture ini :)

Bercanda dilereng Gunung =)
Malas time =)
Aku,iwan & Azimah :)

Snap shoot dilereng Gunung
Aku suka =)
Tomey tomey =)
Bajet =) Muka aku nampak glow =)
Wakakaka =)

Adik Naz yang Famous Amous
chumel~chumel :)

Muiz Yang kacak bergaya
kau memang da Bomb ;)

Wajib ambik gambar :)
Aku suka =)
Perjalanan continue ;)



Dan sEbenaranya..Aku dapat tawan 3/4 je Gunung Tok Wan ,sebabnya aku dah takde stamina plus aku tersangat lah malas nak patah balik.Aku simpan energy nak turun balik nasib baik Azimah follow =) Walaupun mr presiden suruh habiskan jua sesi pendakian tapi akibat malas teramat maka aku mengonjeng bercanda dilereng Gunung sama dengan Azimah & Idzwan.Kredit to idzawan kerana teman kan kitaorang yang comel :) Alik~alik presiden,Adik naz,idzat dengan wak jugak yang tawan Gunung Tok Wan.Salute dengan korang :)

Sudah sampai =)
Muiz yang kepenatan setelah berjaya menawan Gunung Tok wan =)

Group Yang ohsem & femes amous =)

Group time =)
muka semua bangga sebab dah berjaya tawan gunung Tok wan =)
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Air kelapa :)
SyiOkkk~ :)

*Kredit to Safwan kerana kasi aku cilok picture2 ini semua~
Terima kasih ,jasa mu dikenang :)

Mekaceh kerana baca =)

Salam &Peace =)

May Allah Bless you Guys =)

Venue:Broga Hill & Gunung Tok Wan,Semenyih



No comments:

Post a Comment