Tuesday, June 14, 2011

Entry ke Triang,Pahang sambil MerOnggeng bersama rombongan Cik Kiah Dengan Gambar Berjuta~Juta Lemon =)




Assalamualaikum ^ ^

Family Trip ke Pahang SyioKkkk.Sekali sekala dapat meronggeng dengan family ku yang gorjes amOus ini layan jugak :) Sempoi lah trip kitaorang hari itu ,aku suka ;) Aku suka part yang NOM NOM NOM tue :) Buatkan TUMMY aku Feel Happy .Hari itu,aku meronggeng dengan family ke Triang ,Pahang untuk memenuhi & meraikan perkhawinan Cik Amir Petit .Orang Dah Jemput ,apa lagi UP UP AWAY Lah ^^
Aku Bajet nak ikut sebab Mamat ini dah ajak aku Dalam Fb lagi pun mamat ini merangkap kawan baik mak bapak sepapat abang aku :) Secara Jujurnya aku nak gie sebab aku nak terjah kampung ^ ^ Dan sebenarnya aku takde kampung ,kalau raya pon bajet raya kat bandar!Apa barang raya kat bandar,bukan best pon !!

Pengembaraan aku ke Pahang pun bermula sambil ditemani dengan chocolate chocolate  dan yang paling happy mestilah cik Tummy aku ini .Aku bab~ bab jalan memang paling aku suka, nak~ nak tengok panaroma chantek 2 ditemani alam flora yang menghijau.


UP UP AWAY TO PAHANG BEGIN bersama dengan rombongan cik Kiah yang Femes Amous =)  

Waktu aku dok bercanda sambil memikirkan nak makan apa.Tiba ~tiba emak aku cakap macam ini

Emak :Atin,cuba usha kat luar,chumel lah anjing ini =) Baik pulak tue.
Aku : Mana??~~~>aku tengah sibuk pikir nak makan apa.
Emak :Cuba kau tengok betul~betul ,baik je anjing tUe, duduk diam2 je atas motor tue .
Aku: A'ah chumelnya .Baiknya pulak tue.kalau kucing kat umah macam nie kan bagus.
(Sambil aku pot pet..pot pet,sempat snap picture anjing ini)
Aku suka dengan anjing ini ,skema je atas motor .


Bila dah takde keje,ini lah keje aku =)
Meronggeng sama camera Ixus lah pulak =)
=)
Umah ini chumel :) Bersih pulak tue .

Bunga Kertas.Aku suka =)
lalala :) chumel.


menatang apa pun aku tak tahu.
Tapi bunga ini chumel :)
Aku suka =)



lalalal~owh bunga yang suka  :)

A'ah chumel :)

KITAORANG tetamu yang paling awal.Skema giler datang awal~awal ini.Majlis pun tak start lagi.Makanan Pun takde lagi ,aku insan yang paling  dukacita ^ ^ sebab aku bajet ,bila dah sampai awal .Aku nak terjah ke tempat makanan ,nak makan dulu Lapar gila.Tapi hampeh,makanan pun takde!!Bila dah tak dapat makan,aku pun testing~testing snap picture.


Gonjeng time ;)
Family ku yang chumel amos =)
Abang Ipar& kakak aku.

Pose donald duck :)
Aku dengan Kakak Aku :)

Kakak Aku yang chumel Amos :)

Kami orang perasan chumel :)

Mak BAPAK aku
Chumel tak depa nie??

MAK BAPAK =)
Tanpa diaorang,sape lah aku :)

Abang Zaini,Fafan & Kak long ;)
Aku yang bajet cun :)

Bila dah takde keje :)
Maka mengonjeng :)

BESAN MAK BAPAK AKU :)
MAK JAH DENGAN BAPAK :)

Emak aku yang tengah control ayu :)
Sama tak dengan aku???
orang kata aku ini sejibik sejibon dengan emak aku.

Eceeee,mak aku tengah kontrol & pose ayu lah tueeeeee ;)
dan aku yang sentiasa chumel :)

Masing~masing bajet chumel :)

aku yang chumel :)
Yang depan tue biasa~biasa sahaja ;P

Pose typical kakak aku :)
Emak  aku yang sentiasa pretty :)

Emak dan Kakak aku yang chumel ~chumel lote :P

chumelnya kak long :)

Emak aku dengan Mak Jah.
Chumel lah Depa~Depa nie :)


Pergh..baju aku sangat besar.Ghasak,ada aku kisah :)
Aku,emak yang chumel dengan Mak JAh ;)
Goofy Face :)
Gonjeng time :)

Bajet :)
Fafan ikut aku buat pose macam tue.
emak pon nak enterprem jugak :) GhassaK!!


PELAMIN
PART INI AKU SUKA ;)
Cute Flower 
Bunga Telur.

Apakah???

Chantek
Simple miple :)
Bajet nak berangan kat atas pelamin ;)
Sekali Mak jah kata "Atin jangan nak buat pasal !


Sekali ada dua pelamin lah..Bajet nAK POSE LAGI atas pelamin
sekali Mak Jah cakap macam nie "Atin Jangan!,Orang tak bersanding lagi!"
Hambik!!dah terkena !!

Seriously,Yang nie paling Chantek :)
Pelamin ini sangat sweet :)
Simple Miple ,aku suka :

Nom~Nom Time make my Tummy happy =)
NOM NOM =)

DAGING MASAK KICAP :P

Ayam Goreng :)
AKU SUKA :)

SALAD ~
Dessert Pulut Merah :)


Makanan yang berjaya aku pam & ternak :)
I likeeeeeeeee :)
*
*
*
*
*
*
*
*

Dessert :)I'M love it :)
Wak Luuu,Dessert apa bendanya :)

The Kompang Man & The Bride :)
Style lah pak cik nie main kompang .



Chumel ~chumel amos =)
The Bride :)

The Bride yang chantek =)

Ketibaan Pengantin 
Amir Petit "The Bride Man "
The bride is coming :)

Ini lah kakak Amir :)
Chumel kan :)
Depa nie bersanding serentak :)

Amir Petit dengan his wife .



Kakak Amir =)

Amir Petit with his wife :)

Chumelkan depa berdua nie :)

Rombongan Cik Kiah ^ ^
Ce tengok kak aku nie,dia yang terover pose :)

Kali  ini aku enterprem..Nak juga bergambar dengan Pengantin  :)

Sebenarnya aku kenal Mamat ini pun kau surau.Dia nie merangkak kawan Ayah & Abang aku 
Mamat ini baik orangnya .Kalau kau tersesat baca blog aku,Aku nak wish Happy Marriage,semoga berbahagia selalu,moga~moga perkahwinan kau diberkati ALLAH dan bahagia hingga Ke anak cucu .
Jangan lupa bagi aku uwait raya ye,sebab kau dah kawen dan aku tak lagi :) Tapi apa~apa pon,tahniah lah aku ucapkan :)


Tue dia meja santapan pengantin :)
Sekali ada Empat :)
Depa nie bersanding serentak .

The Dish ;)
Aku panggil pineapple with prawn :)
Terliur ,Nak je aku curi udang tue :)


Sweet ~sweet sour :)




Ini lah hasilnya,makanan~makanan yang berjaya dipam & diternak oleh pengantin :)

Kek :)



Cup Cake yang chumel
"Terasa seperti DC CUPCAKE"

CUP CAKE :)
I LIKEEEEEE :)

Mengonjeng bersama  Kek :)


Rombongan Cik Kiah ke Kuala Pilah Pulak :)

Selesai terjah ke rumah Amir,tiba~tiba Emak Aku dengan Mak Jah Nak pergi Kuala Pilah  :)
Katanya nak bershopping 
Biasalah bila Mak MAk dah bersatu,kerja nak bershopping je lah ..
Emak aku dalam kereta dah rancak berfikir nak beli apa
Mana tak nya masa lalu ke kuala pilah,asyik nampak Singboard Ikan salai ,daging salai lah ,macam ~macam lagi.
Tak ke terliur nak bershopping =shopping untuk NOM NOM katanya ;)
GhassaK!! Janji Emak Aku dengan Mak Jah BAHAGIA ;)
Kalau korang datang ke Kuala Pilah
Singgah lah ke Kedai ini
"Lomang  Apak"
Femeyes Amous Kedai nie :)
Macam~macam ada :)
Lomang ~Lomang ^ ^

Daging Itik salai
Terbaeek dari ladang :)

Itik salai Panggang 

Lelong~lelong sape mahu ayam salai.

Ikan Sembilang salai

Tempat Panggang ;)

Daging~daging yang tengah dipanggang

Abang ini nampak style masa tengah panggang
Bergaya siot dengan spek mata hitam ;)

Daging Panggang :)
Terbaeeek dari ladang :)

Hasilnya Emak aku borong  semua kecuali Itik salai.
Lawak giler tengok mak aku bershopping :)
Kalau boleh satu kedai nie dia nak beli  :)
Itu lah emak aku :)

NOM NOM AGAIN
MAKE MY TUMMY FEEL HAPPY AGAIN
Mee rebus & cendol
Terbaeeek dari ladang :)

Dah abis bershopping.NOM NOM NOM LAGI :)
WeeeewEEeeee,keje aku hari tue asyik mengepam dan menternak je lah :)
Tapi memang mee rebus dia paling sedap :)
Cendol..Pergh memang terbaik dari ladang :)
Memang terbaeek kalau bab~bab mencekik nie ;)
Aku suka :) 


Salam & Peace :)

Mekaceh kerana terjah :)

May ALLAH bless you guys :)


No comments:

Post a Comment