Sunday, June 19, 2011

FATHER FIGURE :) THANKS ALLAH :)

Assalamualaikum & Hi :)

Alhamdulilah :) Thanks Thanks
pada yang menjadi Followers untuk blog yang tak semegah ini
May ALLAH bless you guys Always :)
Once Again ,mekaceh.

I never mentioned about my dad on my blog .never kan  :) secara jujurnya , i've have a great Father Figure in my life .My father Figure itu mestilah Arwah Abah & Ayah :) In my life i have two dad and i love both of them.
I'm so happy because i've have two coolest dad on the earth.Alhamdulilah ,Terima kasih Allah :) Korang tahu betapa aku sayang pada kedua~duanya walaupun aku bukan insan yang suka menunjukan kasih sayang secara depan depan tapi dari sudut hati aku sangat sayang pada mereka berdua~eceeeecee :)

AYAH DAN EMAK ATIN :)
SAYANG MEREKA BERDUA
TERIMA KASIH DIATAS JASA MEREKA BERDUA :)
TANPA MEREKA,SIAPALAH ATIN :)

ARWAH ABAH
GOSH,i'm miss you so much :)
Al ~Fatihah untuk Arwah Abah :)
Semoga Ditempatkan Dikalangan Orang yang beriman .Amin :)

Okey , mak abah aku berpisah ketika aku masih kecil lagi,masa tue umur aku 4 tahun but past is past kan :)
Just forget about it and move on :) Ada hikmah disebalik itu .In my life,i always look up to my dad :) dua dua bapa atin sangat cool and very supportive people :) Terima kasih Pada Abah sebab menjadi Abah Atin dan menyayangi atin sangat sangat & to Ayah,thanks sesangat kerana menjaga atin ketika masih kanak ~kanak ribena dan very responsible dad .May ALLAH bless you guys always.Insya Allah :)

TO ARWAH ABAH = JAAFFAR BIN HUSSIEN

LOVE .MEMORY US TOGETHER ;)

  • Masuk ini dah tiga tahun abah meninggalkan atin.Rindunya hanya tuhan sahaja yang tahu.Lately ini,atin selalu menangis kerana ingatkan abah .Rindu kalau dapat peluk & cium abah.
  • Masa kanak ~kanak ribena lagi,setiap sabtu dan Ahad mesti ada waktu khas yang ditetapkan untuk spend  time dengan Abah :)
  • Atin kalau balik,Abah suka masak Nasi goreng untuk Atin &  bawa jalan~jalan.Paling best,Abah lah paling banyak mengajar Tentang  agama islam,Allah,Nabi Nabi,mengaji & Solat.
  • Atin masih ingat,waktu atin datang dekat umah abah,malam itu memang nak masuk tidur.Atin masuk bilik and then abah follow :) masa itu sangat sweet,abah bacakan  buku cerita supaya atin senang tidur,abah dodoikan atin untuk tidur.Kiranya memang fullfield gila~gila :) My abah tuck me so much,ajar baca doa tidur,doakan untuk atin and then selimutkan untuk atin dan kiss kiss goodnite untuk atin.Pendek kata abah memang rindu sangat sangat dengan Atin.(Atin ada 4 adik beradik & paling bongsu)
  • Kalau balik umah Emak & Ayah ,abah pasti call tanya sihat ke??anak abah dah makan ke??sudah solat??~~kalau tak solat,abah pasti marah dalam telefon & Abah selalu pesan jaga diri baik baik & dengar cakap emak dengan Ayah :) Jangan Nakal Nakal.
  • Atin anak bongsu ,so manja terextra lebih.Abah selalu cakap macam nie "abah minta maaf banyak~banyak,sebab tak dapat jaga adik.Tapi aku faham,aku tak pernah sesekali menyalahkan keadaan & Abah.
  • Aku masih ingat lagi,abah jatuh sakit .Masa itu abah duduk Muar,Johor .Aku baru sem 1.At 1 point,aku dikejutkan abah masuk hospital .Sedih sungguh.Macam~macam komplikasi penyakit.Pernah hari itu abah masuk ICU .Kitaorang sangat sedih.lepas itu setiap sabtu & Ahad lawat &jaga Abah dekat Hospital.
  • At one time ,abah dalam keadaan yang sangat nazak.Waktu tue aku ada kuliah ,tiba~tiba lecture panggil kata abah aku dah nazak.Hanya Allah tahu betapa aku tersangat sedih & bagai nak pecah jantung.Aku gelabah kemas barang & aku nak pengsan pon ada.Nasib baik tak pengsan.hahaha :) Masa aku sampai dekat umah ,Emak Ayah kata gerak malam sebab Abah dekat hospital, tak boleh keluar.Atin berdoa supaya abah selamat.Masa itu sakit kepala,atin bantai tidur.tengah syok syok tidur atin mimpi gigi patah and then wajah abah samar~samar.Bangun2 sebab terkejut.Pergi luar bilik je,Ayah cakap "atin bawa bersabar,abah dah takde",Atin jangan nangis & kuatkan hati banyak~banyak,sedekah Al~fatihah.Masa itu,air mata mengalir macam train KTM.
  • Sedih masa sampai sampai dekat Muar,Jenazah abah dah ada depan Mata .Ayah Dan Emak siap Pesan Jangan Nangis Depan Jenazah Abah ,nanti dia tersangat sedih.Alhamdulilah aku tak nangis.Sedih masa tengok orang orang kebumikan Abah dalam liang lahad.sedih masa diaorang tanam Abah.Sedih jugak masa orang baca Talkim .Terima kasih Dekat Ayah sebab tolong kebumikan Abah.
  • Aku masih ingat,masa Abah tidur dekat atas katil,kitaorang tidur bawah katil.Tiba tiba abah panggil atin dengan Kak long.Abah ajak tidur sama dia,abah cakap abah rindu dekat kitaorang.Masa itu Abah peluk kuat kuat & kiss untuk kitaorang.Abah mintak maaf dekat kitaorang.Abah cakap abah sayang anak ~anak dia .Abah pesan jaga solat,jaga aurat & Jaga Emak & Ayah .
  • Rindunya dekat Arwah Abah :) Tersangat rindu :) Moga Arwah Abah tenang dialam sana &ditempatkan dikalangan orang beriman.Amin
  • Kredit to Umi =) Jaga ABAH & jadi isteri Abah.Jasa mu dikenang :)
  • MINTAK JASA BAIK KORANG ,SEDEKAH KAN AL~FATIHAH UNTUK ARWAH ABAH ATIN :) MEKACEH.

Alhamdulialh,Masuk nie dah tiga tahun pakai tudung  :)
sejak Arwah Abah meninggal, tergerak hati nak pakai tudung :)
sebab sebelum nie atin free hair .
gie sekolah free hair,jalan~jalan lagi lah free hair.
Tergerak hati nak pakai sebab perlu berubah.
Kesian dekat Arwah Abah  & terbuka pintu hati nak tutup aurat.Alhamdulilah :)


TERIMA KASIH UNTUK SEGALA~GALANYA :)
HANYA ALLAH MAMPU MEMBALAS JASA KAMU BERDUA :)
                                      

AYAH =  MUHAMMAD NADZRI :)


  • Thank for everthing :) Thank jaga atin  dari kanak kanak ribena. You are responsible dad ever :)
  • Terima kasih kerana jadi Ayah yang terbaik.Mekaceh ye AYAH.
  • Terima advice mu itu ~JANGAN LUPA SOLAT & JAGA ADAB--->Akan ku kenang sampai bila bila :)
  • Ayah sangat baik , Penasihat terbaik & sangat take care pada kami adik beradik
  • May Allah bless you ,diatas segala pengorbanan dan jasa mu selama ini menjaga kami adik beradik :)

 Antara kegunaan Ayah yang aku kenal pasti :)

 Menjadi Pomen dekat umah.

Selalu buat keje matematik untuk aku dulu dulu. mekaceh :)

Penasihat terbaik ----> Bagi advice baik punya terutamanya hukum hakam agama :) mekaceh ayah :)

Penolong kerja kursus aku semasa Tingkatan 3 :) Sebab ayah aku pandai pomen pomen :)

Selalu ambik,antar,ambik antar Atin tanpa banyak songeh & merungut.Mekaceh :)

Selalu cool bila tegur :) & selalu ajar aku matematik :) Mekaceh,jasa mu dikenang :) 

Bagi duit belanja ketika aku sekolah dulu :)

Belikan Buku Anatomy & Physiology yang gila tebal ketika aku Masuk U dulu dulu.Mekaceh Mekaceh :)

Berharap ketika nie,Arwah Abah masih hidup
and standing beside Ayah :) Menyaksikan Kak long Kawen :)
Mesti dia gembira plus sedih tengok my kakak kawen.
Aku sayang gila dekat adik aku yang chumel nie :)



Atin Nak wish selamat Hari Bapa kepada Bapa Bapa seluruh dunia.Jasa korang memang terbaik :) Pada korang semua hargai Bapa.Kalau boleh sayangi lah mereka dan hargai jasa Bapa/dad/papa or Ayah semaksium yang mungkin dan sayangi lah mereka ketika Masih Hidup .

P/S:Aku berharap bahawa Abah masih hidup supaya Abah dapat tengok Atin konvo 26 nie :) Wish abah ada dekat sana boleh tengok atin konvo dan tengok atin Pegang Diploma In NURSING. Mesti Abah banggakan :)


AYAH DAN IBU SONG :|

 MEKACEH KERANA BACA :)
SALAM & PEACE :)
MAY ALLAH BLESS YOU GUYS :)


No comments:

Post a Comment