Tuesday, June 14, 2011

TINY BACIN

Assalamualaikum & Hi =)



Pembukaan entry dengan gambar meow meow Atin yang  chumel .Kali nie dah berapa kali atin post entry pasal kucing dalam blog. Dulu ceita pasal Bobo & Tiger,my kucing,my sayang & my chenta pastu in memory of Kak long cats dalam blog aku yang tak semegah nie.Memang aku suka buat entry pasal meow meow nie :)

Korang nampak tak picture sebesar dabak tue.Itu Tiny :) dia nie gegurl tapi nottie sangat ~sangat plus dia tersangat lah bacin :) Tiny nie sangat chumel .Dalam banyak meow meow dialah paling ayu dengan mata sebesar~ besar Alam.Aku ada lapan ekor kucing dan antara banyak banyak meow meow dialah paling champion tang Nottie.

Asal nama dia Tiny??Sebab waktu dia lahir,dia lah paling kecik diantara adik beradik yang lain plus dia paling bongsu.Aku decide nak letak nama Tiny .Nanti senang nak panggil.Tiny nie manja sangat tapi dia lah paling otai nottie antara kucing ~kucing yang lain.Antara Kenakalan Tiny :-

Scene Pertama.

Dia suka gigit charger  handphone

Nie memang hobi ultimate Tiny.Memang hobi dia suka gigit.Pantang nampak wayar~wayar sikit,habislah wayar2 itu dikejarkan.Aku paling tak boleh belah bila dia rosakan charger handphone Ayah aku.Dah wayar tue yang Ori .Ghasakk! habis dia gigit sampai putus.Macam nie ,masa tue handphone bateri ayah aku dah kong.Ayah aku pun sibuk mencari charger hp.Dah jumpa Charger Hp,ayah aku Charge hp dia.Lebih kurang 1 jam,ayah aku tengok lah balik Hp dia,mana tahu kot~kot batery hp dah penuh .Alik alik Ayah aku cakap macam nie "Ayah pelik lah,tadi ayah charger Hp tapi nape tak naik- naik lagi  bateri nie" sekali bila bapak aku check, wayar  dia dah lunyai.Nasib badan!

Masuk yang ini dah lebih kurang 8 kot Charger Hp dia lunyaikan.Tapi bukan setakat Charger Hp dia suka rosakkan ,sekarang dia dah up kan skill tahap lebih tinggi . sekarang Tiny suka gigit wayar radio& wayar lappy Senang ceita asal nampak wayar  mesti nak gigit.Kalau boleh wayar ~wayar kat umah pun dia nak gigit.Ghasak!!!

Scene 2

Suka panjat dekat tempat yang TINGGI TINGGI pastu tak boleh nak turun.

Tiny memang suka panjat.Kalau panjat bahagian yang rendah~rendah  takpe jugak.Dia tak,bajet ohsem lah tue bila panjat tinggi tinggi.Kesudahanya,buat suara chumel,mata besar,muka kasihan minta pertolongan.Merayu~rayu minta tolong untuk diturunkan.Apa lagi,aku heret tangga bajet nak turunkan dia.Bila nak ambik buat muka eksyen plus buat muka marah.Last~last abis calar balar tangan aku bila turunkan si tiny .Itu lah Tiny .Tapi ,still dia panjat bahagian yang tinggi tinggi dan aku lah jugak jadi mangsa
nak turunkan dia.Hambik !!

Scene 3

Pandai escape dari  umah kandang kucing :)

Nie memang kepakaran sejati dia.Memang dia ohsem bila dapat escape.Asal aku ada je dekat depan pintu,muka dia akan tertepek kat depan pintu bajet nak escape .Tapi memang dia dapat  escape pun.Asal buka pintu dia escape,asal lepa saje maka dia escape jugak.Kalau lupa  tutup umah kandang kucing,dia escape jugak.Senang ceita,dia memang kaki escape :) Tapi nasib  baik bila pintu gate terkankang luas ,dia tak nak pulak escape .Kalau dia escape juga maka warkah berlagu sedih untuk aku.

Itu baru sikit level nottie dia .Actually banyak tapi aku dah malas nak menaip.maka terhasil warkah entry yang tak semegah mane pun .

Tiny nie walaupun dia agak nottie tapi dia manja sangat ~sangat :) Dia suka minta perhatian.Pantang aku manjakan kucing lain sibuk dia datang cepat cepat  pastu gigit tangan aku .Tandanya Protest!!Kalau aku buat bodo,maka gigitan dia makin kuat plus sakit jugak tapi sumtime.Tiny nie memang chumel bila dia buat muka cute ditambah dengan mata dia sebesar ~besar alam macam Puss in but dalam muviee sherk


Tiny suka buat Muka Macam nie kalau dia  buat salah ;)
chumel sangat :)


Persamaan Tiny Dengan Puss in the but suka buat mata sebesar~besar Alam :)
Bajet buat muka macam nie nak minta mercy =)
IT'S work ;)
Bila nak marah selalu tak jadi bila dia buat muka cute macam nie dengan mata besar.
Sebab tersangat lah chumel


Muka innocent dan mata sebesar ~besar Alam :)
Tomey :)

P/S :Aku nak minta jasa baik korang :)
Meh pakat Like Page Kami Pencinta Kucing dekat Facebook ramai~ramai
Pastu kita sepah kan wall Page itu banyak banyak :)
Macam ~macam kat dalam page Kami pencinta Kucing  especially picture kucing yang chumel chumel

Aku nak ucapkan mekaceh kat Admin  Kami Pencinta  Kucing
sebabnya aku selalu post link blog dalam  page tue
pastu dapat respond yang baik :)
Mekaceh =)


Mekaceh kerana baca =)

Salam & peace =)

May Allah bless you ALL =)

No comments:

Post a Comment