Tuesday, May 3, 2011

Ekspedisi Kipas Susah Mati Ke Gunung Angsi :) Kami Penjejak Gunung :)

                                                  
  Assalamualaikum & Hi readers :)
Perjalanan ke Gunung Angsi .It's take time about 1 hour from Putra Heights,
Subang Jaya :)

Kami Penjejak Gunung :) Oh yeah,AlhamdUlilah :) Finally, sampai jugak ke PuncaK Gunung Angsi :) Pergh,lega mendaki Kot..Haha..Aku cakap kat Korang Gila Kentang tahap maksimum ler wey mendaki Gunung Angsi nie..Otak aku berputar ligat,setiap nyawa  ku beralun~alun dan paling penting dengupan jantung ku bagai nak pecah loNgkang :) Penat jugak mendaki,tapi masyuk wey'aku takde tipu!.HohO,serius macam nak terguling pon ada masa mendaki.

Kipas susah mati & gila kentang ~~~~~>Serious !Pergh,mencabar gila .Tak pernah aku rasa mencabar berhiking macam nie..Last hiking time Universiti.Hiking kat Sungai Pisang, Gombak.Aku rasa tempat tue simple,not so high and stedy meady ===>Tempat warm Up,bagi new people yang nak berjinak dengan dunia hiking    :)

Okey,our Journey is begin on 30 April 2010.Eksited gila masa nak pergi.Malam tue memang tak bole tidur langsung sebab aku tengah berkobar~kobar nak mendaki.Pantang orang ajak mendaki,pasti nak follow.Hoho,Malam tue memang ada meeting untuk Pra mendaki.Aku ini kalau bak2 meeting memang agak kemalasan sikit.Aku cakap nak Follow tapi lepas tue Haramm!!!~~~>Pengakuan Jujur tak gie meeting sebab aku nak tengok IMAN MUDA.Nasib baik Mr presiden faham :") Jangan marah ye.Kalau aku gie pon memang aku tak akan sumbangkan apa2 idea.

Nasib baik,malam tue Mr presiden sms,kul 6.30 am nak ambik.Dengan eksited nya aku berkobar~kobar nak masuk tidor~~~> Nak Bangun awal pagi .Eceeee,nasib baik bangun awal.Kalau tak kompem kena marah :')
Pagi tue,memang aku berkobar~kobar bangun,siap2 kan diri & makan breakfeast pra mendaki.Pastu dapat sms daripada Mr Presiden suruh tunggu dekat luar~~~>hati ku berlagu~lagu bebunga2  untuk mendaki.HOHOHO :") Eksited wey nak mendaki nie !

Dipendek kan ceita,kitaorang berlima pergi mendaki,Aku ,Muiz(Presiden),Safwan,Idzwan & Wak (Safwan) Terasa tak cukup geng sebab yang lain keje pada hari sabtu.Maka Berlima sahaja & Yang penting semangat mendaki memang tengah berkobar ~kobar.Finally kitaorang sampai ke Ulu Bendul,makan2 jap and then buat senaman ringkas pra mendaki.Lepas tue terus mendaki.GAMBATE ^,^ Let the Picture Talk >.< ~~~>Aku Berada dalam Fasa kemalasan nak menaip :")

                                                      
                                                     ~    The View of Gunung Angsi :)   ~


Super Duper really Nice view Of Gunung Angsi :)
I love this view :)

Gunung Angsi it's super :) Subha' ALLAH
r

                                                                
Gunung Angsi :) Oh yeah,akhirnya aku dapat naik ke puncak :)
825 M/2702 FT Above the sea Level :)

Wajah2 riang setelah menadaki Puncak Gunung Angsi :)
from the left: Muiz,Atin (me),Safwan & Idzwan :)
Muiz yang kepenataan setelah mendaki.ZzzZZzzz ,twdo :)

Wajah2 ceria setelah mendaki Gunung Angsi setinggi  2072 FT A.S.L :)
We are Proud :)

Happy Face :)
From the left:Ekin Bacin,Me,Muiz Panjang,Izdwan chumel & Safwan gonjeng :)

Hiking People :)
~BAJET~

Muka bacin setelah mendaki :)
                                                                          
The Jambu Boyz :)
                                                                                
Our Journey is begin :) Ini Bahagian Kipas Susah Mati :)
Welcome to Ulu Bendul
Aku ingat Gunung Angsi jauh beribu~ribu batu.Rupanya Dekat
Negeri Sembilan :)

Welcome2 to Ulu Bendul :")

The journey is begin :)


Bercanda mendaki  besama dengan budak2 Sekolah.
Tapi kejap je :") Follow Sekejap.

The Talk

                                                                             Nature
Chantek :)


Subhan' Allah :)
I'm Love it :)

Terasa mahu terjun je dekat sini.Pergh gila chantek!Sambil berjalan
sempat ambik Picture :)
Gambate betul air terjun Nie :)

I'm Love it


Gambate!Lawa gile,View dekat sini :)
It's was "ChanteK"

Ekin dengan Wak tengah membuzykan diri dengan Kamera masing2

I love the nature of the Gunung Angsi :)
The pathway to hiking of Gunung Angsi
so damn Chantek :)
I'm love it :)



Bahagian Kipas Susah Mati ~The Pathway A.K.A The Hell ~
Gila kentang lah,Kipas susah mati,Pecah longkang &
The Hell Pathway :")

Jalan penuh berliku & Licin gila bagai :)

Korang ingat ini senang ke.Huhu,gila kentang lah
susah & licin ~~~ The Hell Pathway :")






Laluan nie paling mencabar sesangat :')
Bertangga~tangga,terasa macam nak gie Batu Caves Pulak :)

   Flora & Fauna :)                              
aku tak tahu  menatang ape??tapi macam chantek je :)
macam agar2 laut :) Ada ke??


Tak tahu menatang ape nie?? Tapi ChanteK!
                                                                            
~ Hijau~

Love the view ^,^ Hijau weY :)

Alam Semulajadi Yang Nyaman :")

I'm Love it :')


Semut Hutan  ^.^

Injit~Injit semutt :')

Chumel semut Nie :")


Hiking Friend :)
Muiz Panjang :)

Budak2 jambu tengah rehat untuk mengumpul
stamina :)


Ekin Bacin with Idzwan on the Top
Gambate ler Ekin,Chumel bila kau buat gaya pose macam nie :)

Kredit to Wak :) thanks you wak ,Jasa mu dikenang ambik picture
nie :) Muiz Gonjeng ~~~> T~Shirt Merah.

Bercanda dilereng Bukit :)
Aku,ekin dengan Idzwan :)
Kredit to wak kerana snap ini picture :)
Mekaceh :)

Safwan Gonjeng :) Sempat pose kat Jalan yang Berliku :")
Hambik.


~The Check Point ~ Half way to Gunung Angsi~
Kami Budak GonjenG :)
Rehat time after halfway Mendaki .HohoHo :")
muka Bajet penat !

Picture Group: Muiz,Safwan a.k.a Wak,Aku,Idzwan &Ekin :")


Mr Persiden:Muiz Panjang :")

Safwan Gonjeng :)

Idzwan Chumel :")

Ekin Bacin :")

Aku ngan Wak .
I do my own THERAPY  >.<

Otak ku berputar dengan ligat mencari kekuatan untuk mendaki :)
sambil mendendangkan lagu Justin Bieber ~ Never say Never :)
dicelah~celah pokok :") 

Kepenatan :) Pecah Longkang betul :)
Mekaceh Idzwan kerana tolong snap picture nie ^.^

Ekin & Idzwan :)

Bercanda di tepi bukit.

Ekin Bacin tengah memikirkan "bila nak sampai ke puncak  :')



Shoe Problem
1) Muiz have a shoe problem .The shoe turn be wrong..
Poor Mr presiden.

2) Finally,he Fix his shoe.

Akhirnya Jadi Begini :)
Shoe Fix it  ^.^


Up2 To Gunung Angsi >.<                              
Wak LUuuuuuuuu! Bukan 37 mintues tapi lebih kurang  2 Hour
nak sampai ke Puncak !
                                                                                  

The killer Road!Korang hingat senang???Bajet Kipas susah Mati
ini Laluan!

Muiz menjadi guide untuk member2 dibawah.Mekaceh lah
muiz oit,Jasa mu dikenang >.<

Korang ingat senang nak panjat benda nie.Fikiran aku blur
panjat benda nie :") Otot2 kaki aku bergegar & bulu kaki aku menari~nari
ketika memanjat laluan ini :') Gila kentang Mencabar :')

Gila kentang panjat memanjat nie ! Susah .. >.<


Mekaceh muiz,jasa mu dikenang :')

Gambate ler Muiz,Kau memang terbaek >.<


30 minutes to gO to Gunung Angsi :")
Lepas dah panjat,jumpa laluan celah~celah Daun ini. Part yang bes tKot
Jalan Lurus :')

Aku ingat takde menatang Panjat memanjat nie.Ada jugak
untuk yang Part ke ~2

Seperti Biasa, budak nie sampai dulu.Gambate Ler  Muiz .


Bulu ketik,bulu kaki berKobar~kobar untuk memanjat.Nasib Baik part
ke~2 senang sikit.Chaiyok untuk aku.Kredit untuk ekin yang Follow aku dari belakang.
Jasa mu dikenang Dear >.<




 Menuju Puncak Gunung Angsi :')

Puas mendaki,sampai jugak dekat puncak .Gambate >.<

Safwan Tersenyum Bangga :")
Kau cepat 40 MINIT dari kitaorang.
Apa kes???
Gambate Safwan :')

Jambu Boys :')
Gambate !
Iwan (yang pakai baju biru) Tersenyum bangga lepas sampai ke puncak.

Korang memang terbaek.Enjoy gila mendaki dengan korang semua.Semangat Team work memang Tip~top.Aku memang Salute gila dengan korang berempat :') Aku memang respect dengan budak2 nie,memang terbaek gila nak2 dalam semangat kerjasama .Memang "WORLD" Terima kasih kerana banyak tolong aku masa mendaki.Mekaceh2.MAY ALLAH BLESS YOU GUYS K .MUAH2 >.<
Finally Kami Penjejak Gunung :")


 Venue: Mendaki :)
Place:Gunung Angsi,Negeri Sembilan :")

SALAM & PEACE :)
MEKACEH BACA ENTRY YANG MERAPU~RAPU ;)
MAY ALLAH BLESS YOU ALL :)

No comments:

Post a Comment