Monday, May 16, 2011

My Kucing,My saYang & My chenta :)




Assalamualaikum :)


Dah lama tak mengupdatekan blog >.< busy memusy :) busy gie hiking :) terbaek wOok hiking hari tue,memula nak hiking dekat Bukit Broga pastu nampak gunung Tok wan ,sambung hiking dekat gunung :) Penat tapi Terbaek :) Asal aku sengal sangat,tiba2 mengonjeng lari dari tajuk entry >.<  Tapi entry aku gie panjat memanjat akan coming soon :) 

Dulu,aku pernah memekak~memekak gonjeng nak buat entry pasal meow~meow aku bila dah besar.Tapi sekadar cakap :) biasalah ,itu lah aku .Sibuk cakap kat blog nak update entry pasal meow2  bila dah besar,tapi tak update~update lagi.Dulu adalah aku buat entry meow~meow ketika kecik,masa first time berblogging.Sekarang nie otak aku baru teringat nak update pasal my meow~meow :)

Sekarang dekat umah ada 8 ekor,masih bernyawa,bernafas & hidup lagi .Alhamdulilah :) Bobo,Tiger,Chombi,Angel,Gegirl,Fifi,Tiny & Bell~bell ~~ itu meow~meow aku :)
MemPersembahkan Kucing~kucing aku yang bacin :)



~Ini Bobo yang Gonjeng ~monjeng +Bacin sangat :) ~
Bobo,waktu kanak~kanak Ribena :)


=
=
=
=
=
=
=
=
Kanak~kanak Ribena dah masuk fasa Dewasa :)
Bobo bacin dah besar :)

*
*
 *
*
*
*
*
*
*
Ini Tiger Yang Chumel

                                                                                =
                                                                                =
                                                                                =
                                                                                =
                                                                                =
Dia dah besar :) Memang tembam :)
Tiger nie kucing yang agak pemalu :)


^
^
^
^
^
The Twins ~Bell~bell & Tiny :)
Bell~bell & Tiny Bacin :)


Tiny Bacin :)
Tiny kucing yang periang :) 

The twins ~ bell~bell & tiny :)
same colour but diffrent attitude :)

*
*
*
*
*
*
Bell~bell yang Ohsem chumel

The sweet little pie :) Bell~bell :)

Tiny yang sweet but very notie :)

#
#
#
#

My mUm call her Chombi :)
Chombi :) budak ribena bacin :) when she little gurl:) 

=
=
=
=
=
=
=
=
Chombi dah besar panjang :) she cute,she has  blue eye
Sister & brother :) my sweet  innocent angel :)


~Fifi ,Meow2 yang  tak suka enterprem :) ~

=
=
=
=
=
=
=
The Mothers Angel & Gegirl :)
Angel yang super duper manja :) she so cute :) teman tdwo terbaek :)

~gegirl~
dia paling chantek :) she so pretty chantek :) have blue & big eye :)
chumel gegirl :) gegirl posing baik punya :) konon2 nak masuk
dalam vouge magazine :P

                                                         My cinta,my sayang & my cat :)



My chenta ~semoga kau tenang di alam sana 
Moni & Momo :) sayang sangat dengan kamu berdua.
Momo :) rindu sama kamu :) teman cuddle terbaek :)
Momo :) sayang sama kamu :) momo demuk :)
sangat best bila peluk .Sedeh sangat :) 
The brothers : momo & Moni :)
sweet little pie :) momo & moni :)
Moni,windu sangat sama kamu :)
teman tido,teman bejalan & my lovely comfie :)

Tiba~tiba aku sedih bila aku tengok balik gambar kucing ~kucing aku nie  especially Momo & Moni .Rindu giler dekat diaorang. Tak tahu nak cakap macam mana :( sedih sebab masa diaorang hidup,diaorang lah teman sejati aku .Selalu bawa dua~dua gie jalan~jalan,ajak tidur atas katil,cium,peluk,bawa gie medical check up,teman cuddle ,teman makan aiskrim nak~nak Momo :) & teman bawak kereta,teman bercakap
& teman bermanja :) Rindu dekat kamu berdua :) Seriously , i miss u guys.moga korang tenang dialam sana :) Bila aku dapat tahu yang Moni mati:( masa tue aku gie kuliah,tiba~tiba  kak long call,kata moni mati .Hanya tuhan yang tahu perasaan aku ,Aku rasa macam nak pengsan.Serious aku walk off je dari bilik kuliah. Tergesa~gesa aku balik sebab nak tengok jasad Moni :( bila aku tengok jasad Moni,air mata nie laju giler macam F1 .Sedih siot  :( Moni mati sebab sakit :(

Bawa balik Jasad Moni,kebumikan depan umah , siap baca Al~fateha  tak henti~henti.Part yang paling sedih bila ayah kabus MONI . Perasaan SEDIH + pedih + macam nak pengsan pon ada time waktu Ayah kabus Moni.Perit rasanya .Seminggu Aku deman .Pastu momo pulak mati sebab sakit,biasalah umur dah lanjut.Sedih giler~giler lagi.Meronggeng aku tak sudah. Siap baca Al~fateha bila ayah tanam Momo dekat depan umah.Seperti biasa ,air mata laju macam F1 bila ayah tanam Momo.Malam tue tak bole tidur kenangkan Kucing~kucing ku sayang .Takde dah tempat nak bermanja,bawa gie tidur,bawa gie jalan~jalan. & takde sape nak makan aiskrim sama~sama .Sedih mengunung :( Agak lama jugak time nak recover.

Last~last kak long bagi kucing baru , aku letak nama Angel & Gegirl :) Suka bukan main :) biak kan diaorang dapat anak kucing yang chumel ~chume; :) Sekarang dah besar :) Tapi aku still frust menonggeng bila mengenangkan Momo & Moni :) Bagi aku diaorang  memang terbaek :) sekarang feel nak cuddle  dengan kucing semakin kurang sebab still ingat kat diaorang berdua.Aku harap diaorang  tenang di alam sana :) Amin

Tulis entry banyak2 pon rasa macam sadis! dah tulis pon ,air mata mencurah~curah.Okey Bye :)

Mekaceh,kerana sudi read this Entry :)

May Allah bless You All :)

Salam & Peace :)




2 comments:

  1. comey gila bobo tu.. sumpah comey.

    ReplyDelete
  2. Bobo memang chumel + peramah :) by the way,thank follow blog nie :) And i follow your blog :) Mekaceh ye :)

    ReplyDelete