Saturday, May 28, 2011

Apa MeatBall Ikea Tak Halal???Lately nie,kenapa Isu makanan makin Kontroversi :|

Assalamualaikum&Hi

I hope you guys in a good mood & good day :)
May Allah  bless you All :)
Sorry for rarely update any entry in my blog :|
Blogspot ada  problem :|
Sekarang baru dapat update post :)

Hari itu aku ada buka facebook,and then kecoh dalam FB  yang
cakap meatball kat ikea tak halal :|ada unsur babi dalam meatball tue..
Pergh!!Terkejut giler bila aku baca :|
pastu aku mengonjeng berblogwalking ke blog~blog lain
Entry sama juga : |
Yang paling sadis bila aku baca satu entry nie beritahu  foodcourt dekat Ikea nak kena samak :|
Pergh konterversi betul!!
Dah lah dulu masa aku study ,selalu aku mengonjeng pergi ke ikea
Bukan nak beli barang tapi mengepam lemak kat sana
Paling banyak aku mengepam lemak dekat sana  ialah karipap
TerbaeKkkkkk & Bombastik itu punya karipap :)
Lemak berkrim :)

Agak2 karipap telur dia halal tak??
Dah lah bertong~tong aku telan :)
Asal gie ikea je mengonjeng beli Karipap telur.
Sampai aku seret kawan aku semata~mata nak beli karipap telur
Now,bila aku baca  Foodcourt ikea nak kena samak..
Terkejut badak dik non!!

Kakak aku lah yang paling sadis :|
Dia kalau melantak meatball nie bukan 1 pinggan
2 pinggan dia telan :|
Pergh nasib baik aku tak pernah melantak meatball ikea :|
kalau tak, bertan~tan aku telan :|
Tapi aku harap nie semua rumours
bukan apa,bila kita dah mencekik sesuatu makanan
makanan tue dah mengalir dalam darah
Bila dah mengalir dalam darah,tingkah laku jugak akan berubah.

Patut Meatball tue sedap,sampai orang makan berpinggan~pinggan
Kalau ada benda alah tue,tak ke pecah jantung orang2 islam yang pernah mecekik dekat situ!
Hopefully itu hanya rumours semata~mata.
Tapi kat Mesia kau jangan buat main
Kalau satu gosip tue dah spread
maka ianya selalu betul!!
Ya ALLAh minta jauhkan semua itu :)
Isu makan ini jangan buat pasal.

Aku harap takde kontroversi macam ini
"kitakan  1 Mesia,so makanan pon 1 Mesia lah"
Wak LUUuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!
hopefully takdelah pengusaha~pengusaha makanan cakap macam nie.
Kalau tak "KITA BAKOR..KITA BAKOR"
Jangan buat pasal wei dengan isu makanan .

"Jangan jadikan Konsep 1 Malaysia,makanan pun nak turut jadikan macam Konsep 1 Malaysia.
Aisyeh!!!!!!
Yang Haram Tetap Haram.
Kalau cakap halal tue tak tahu diaorang guna fatwa yang mana???

Sekarang isu makanan pon makin kontroversi kat Mesia
aku rasa macam bukan duduk kat mesia je .
Banyak benar dah makanan yang cakap halal tapi staus halal diragui.
orang kita nie pun satu,asal nampak orang melayu makan kat situ je halal,asal nampak
worker melayu je terus jadi halal.
Agak2 fatwa mana yang kita guna pakai???


Aku harap pihak Jakim Memandang isu ini secara serius
"Jangan lah bila suatu isu itu dah kecoh & then turn big"
baru hendak ambik tindakan.
mintak2 orang Jakim kalau tersesat baca blog aku ini
Ambik tindakan sewajarnya ~ eceeee,berangan  :)

Bukan apa makanan turut mempengaruhi tingkah laku kita :)
Ce korang tengok ceita korean,nak~nak ceita purba kala
ce tengok ceita Jewel in Palace
Ce korang tengok,kalau diorang buat dish untuk Maharaja diaorang
mesti tip~top kan :)
Makanan mesti dari bahan yang terbaek dari ladang :)
Takdenya diaorang nak mempersembahkan  cikai~cikai untuk maharaja diaorang
Yang penting dish tue mesti the best among  the best

The point is "Makanan mencerminkan kesihatan"
"Makanan jugak mencerminkan tingkah laku"
Kalau kita makan sesuatu makanan yang haram
maka tingkah laku akan jadi aggressive :|

Islam itu indah :)
Sebab itu Allah telah menetapkan peraturan~peraturan yang chantek :)
Nak2 Peraturan makanan :)
Bukan semua bole bedal kan!!
Hanya Allah tahu apa yang terbaik untuk hambanya.
so,mencari yang halal adalah kepastian :)

*
*
*
*

Mempersembahkan Meatball yang kontrorversi :)
                                                            
Inside of meatball ikea.

Kau memang tertarik,kau memang daBomb : Meat Ball ikea :)
Super Delicious meatball.
Lemak berkrim disukai ramai .


Macam~Macam Ada 

Banyak giler siot kegunaan babi nie!!!Pergh,banyak jugak manfaat si babi nie,macam~macam ada .Dari ke lemak dia,daging dia,tulang dia ,darah dia semua bole guna kiranya babi nie  7 in 1 kan!!!!

P/S:Kalau kat Mexico,kulit babi tue diorang buat keropok.Kiranya macam keropok ikan
      Dulu nak buat Tembok besar china,simen tue dicampur dengan darah babi ,pastu dibalut dekat
      dinding2.
   
   
     
Mekaceh baca entry yang bapak panjang nie :P
May Allah bless you All :)
Salam & peace :)
  

No comments:

Post a Comment